اتاق تاریک یکی از انواع درمان هایی است که توسط کاردرمان ارائه می شود و در واقع زیر مجموعه ای از روش های درمان حسی می باشد. این اتاق به طور ویژه جهت درمان حسی طراحی شده و فضای آن با کاهش نور به طور کامل تاریک می شود.این اتاق می تواند دارای نور، صدا، رنگ ها، اسباب بازی های نرم، عطرها و... باشد که توسط درمانگر و بنابر سطح اختلال و مشکلات حسی مراجع ارائه و تنظیم می شود. همه ی این موارد در محیطی امن فراهم می شوند که به فرد اجازه می دهد بدون خطر با محیط پیرامون ارتباط برقرار کرده و به اکتشاف بپردازد.

اتاق

تمامی کودکان دارای مشکلات رشدی، اختلالات توجه و تمرکز، اختلالات یادگیری، مشکلات حسی و... می توانند از این خدمات بهره ببرند. همه این موارد با جهت دهی و هدایت کردن حواس کودک سبب بهبود توجه بینایی، شنیداری، هماهنگی چشم و دست، تعقیب بینایی، درک از بدن خود (Body image)، افزایش تحمل کاری، احساس آرامش و اعتماد به نفس می شود.

مزایای اتاق تاریک:

1. تحریک حسی: با تشویق کودک به ارتباط و درگیر شدن با دنیای پیرامونش، که می تواند تاثیر مثبتی روی توانایی اش در پاسخ دادن و ارتباط گرفتن با دنیای بزرگتر اطرافش داشته باشد.

2. افزایش یادگیری در حین بازی : تحریکات حسی می تواند نقاط مختلفی از مغز را تحریک کند که به کودک کمک می کند اطلاعات بیشتری از محیط دریافت کند و بنابراین بهتر نیاز های شخصی اش را برآورده کند.

3. بهبود تعادل، حرکت و جهت یابی فضایی: اتاق های حسی می توانند باعث بهبود مهارت های پردازش بینایی ، مهارت های حرکتی درشت و ظریف و در نهایت بهبود کیفیت زندگی روزانه شوند.

کلینیک توانبخشی امید مجهز به اتاق تاریک، آماده ارائه کلیه خدمات مرتبط با اختلال های کودکان با کادری مجرب به شما عزیزان می باشد.

اتاق تاریک

 

مزایای اتاق تاریک در توانبخشی

بهبود اختلال توجه در کودکان

بهبود اختلالات رشدی و حرکتی کودکان

بهبود اختال حسی در کودکان

توانبخشی در اسلامشهر

گفتار درمانی و کاردرمانی در اسلامشهر